בהצגת הסמניריון ביום שלישי אתמקד בכמה נקודות מהרקע התאורטי שהן:
אהוד רביב (2006) במאמרו מסביר מהו פורום: פורום- מקור המילה פורום מלטינית שפירושו ככר העיר/ השוק/ מקום התכנסות ציבורי של ההמון.
את הפורום נכנה "קבוצת דיון" או " "דיון מקוון" כאשר הכוונה היא לקבוצת דיון מקוון אסינכרוני.
מערכת הפורומים מאפשרת להחליף דעות בנושאי תוכן שונים ומגוונים וכן לפגוש חברים חדשים.
הדיונים הם א-סינכרוניים וכל משתמש יכול להיכנס לפורומים בזמנו החופשי, להגיב על שאלות שנשאלו כבר בעבר, לדון בנושאים רלוונטיים ולהעלות נושאים חדשים.
קיימים פורומים כמעט לכל נושא שבעולם. החל ממחשבים ואינטרנט, דרך אוכל ואקטואליה ועד למוזיקה ונושאים אישיים.
השפעת הפורום על הלמידה-
לפי בירנבוים ופלדמן (2001):
1. מיומנויות למידה שהשתפרו- מיומנויות קוגניטיביות, מיומנויות מטה-קוגניטיביות, ניהול משאבים, מיומנויות חברתיות ותקשורת בין אישית.
2. איכויות לומד ולמידה- מחויבות אחריות, מעורבות, פתיחות, משמעת עצמית, הכוונה עצמית בלמידה, העזה, התייחסות רצינית למשימות, למידה פעילה, דיונים מעמיקים, נימוקים מורכבים והעצמה של לומדים.
3. מוטיבציה ואפיסטמולוגיה- הפחתת חרדה, דרבון למידה והעלאת הביטחון העצמי.
התפתחות מקצועית-
עפ"י כפיר וחובריה (2006), התפתחות מקצועית היא תהליך שבו מורים המצליחים להשתנות בתהליך למידה המתרחש לאורך כל הנתיבה המקצועית שלהם.
האם עליי להעמיק בנושא ההתפתחות המקצועית מבחינת הרקע הספרותי?
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה