רציתי לשתף בחוויות מקורס שלמדתי בשנה שעברה. הקורס נקרא "תקשוב בחינוך לגיל הרך"
במסגרת הקורס למדנו כיצד לבנות שיעור שלם לילדים דרך המחשב, הנושא שלנו היה 60 שנה למדינת ישראל והיינו צריכים להעביר את כל יחידת הלימוד דרך המחשב.
בתחילה מאוד חששתי ולא הייתי אופטימית לגבי ההצלחה במשימה ולגבי ההצלחה בקרב הילדים.
את היחידה הייתי צריכה להתאים לגילאי הילדים שאיתם עבדתי ולשלב למידה באמצעות משחקים ממוחשבים ומתוקשבים ולכן הייתי צריכה גם ללמוד להיעזר בכלי האופיס וגם לבצע חיפוש ברשת. במהלך התהליך הצלחתי ללמוד המון גם על השימוש בתוכנות האופיס וגם גיליתי המון מידע על הנושא ועל תוכנות מגוונות לילדים.
לאחר הכנת היחידה גיליתי להפתעתי שהילדים מאוד נהנו ללמוד דרכה, גיליתי שחלקם אפילו די מיומנים בעבודה במחשב ואיפלו ראיתי שגם מבוגרים מאוד אהבו להשתמש בה.
במהלך הקורס גילתי שעבודה באמצעות מחשב היא די מהנה ולא שגרתית לילדים ושאפילו מבוגרים אוהבים להשתמש בו.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
הי שירי ,
השבמחקאני חושב שאנחנו לא מודעים עד כמה הילדים של היום מחוברים לסביבה המתוקשבת ולפעמים הם יודעים הרבה יותר מאיתנו המבוגרים , אין לשכוח כי הם נולדו לסביבה מתקשבת , ולכן כל פעילות שנבצע באמצעות הסביבה התוקשבת תתקבל בברכה .
קובי
היי שירי:
השבמחקבשנה שעברה גם אני הכנתי ביחד איתך שיעור שלם במחשב לילדים בגיל הרך.
אי מזדהה עם רגשותיך ורוצה לשתף אותך ברגשותי.
בתחילת השנה כאשר המרצה ביקשה שנכין את המצגת היה לי קשה להבין כיצד אני אעשה זאת למרות שהעבודה היתה בזוגות. אך במהלך השנה כאשר קיבלתי עזרה מהמרצה וממך הרגשתי יותר בטחון ולבסוף הצלחנו להכין מצגת מהמהמת. כאשר הצגתי את המצגת בפני הילדים ראיתי כיצד למידה בעזרת מחשב הופכת לחוויתית יותר עבורם וגם למשמעותית. בנוסף לכך כאשר הצגנו את המצגת בפני המרצים והסטודנטים במכללה ראיתי את התלהבותם ואת העניין שלהם להיכנס למצגת ולהתנסות בפעילויות המצויות בה.
אני חושבת שלמידה בעזרת מחשב היא מעניינת יותר את הילדים ולכן חייב להשתמש בה.
היי קובי,
השבמחקהפעילות הממוחשבת אכן מתקבלת בברכה בקרב הילדים,
הם כבר מיומנים ושולטים במחשב יותר ממה שאנחנו המבוגרים שולטים בו, אולי הפחד מכך שהפעילות לא תצליח נגרמה מכך.